חשיפה: "אני עד למקרים חמורים של רבנים שמחתנים שלא על פי ההלכה" • האזינו

דוד לזר 1 Comment on חשיפה: "אני עד למקרים חמורים של רבנים שמחתנים שלא על פי ההלכה" • האזינו
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה בירושלים חשף הבוקר (שני) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' מקרים חמורים ביותר של קידושין על רבנים – שלא על פי ההלכה, כדוגמת נישואין על תנאי וכתיבת הסכם ממון שלא על פי ההלכה.

השבוע התקיים כנס רבנים על ידי 'אריאל' במלון כינר ושם חשף הרב שלזינגר לראשונה את הדברים, הבוקר ב'קול חי' הוא חשף את הדברים בהרחבה ואמר כי "לא אציין שמות, אבל בהחלט אותם רבנים נמנים על רבני צוהר ורבני 'בית הלל', אני העברתי את המידע למי שצריך ולמי שחשוב שידע על הדבר הזה והמקרים הם כלל לא סוד".

הרב שלזינגר מוסיף ואומר כי "לא רק העניין של נישואין על תנאי שזה דבר חמור ביותר, אלא מקרים של רבנים שמאשרים הסכמי ממון באופן אסור – בצורה כזו שהם עוקרים את הכתובה וזה דבר שהוא נגד ההלכה באופן חמור, הרי כל העניין של הכתובה הוא  – שלא תהיה קלה בעיניו לגרשה  – כי צריך לשלם סכום גדול, אבל אם בהסכם ממון כתוב שכל אחד יכול ללכת עם כספו שלו ולא יהיו חייבים אחד לשני מאומה – הרי זה נגד ההלכה", לדברי הרב שלזינגר, "הרי יש אומרים שהכתובה היא מדאורייתא, אמנם זה לא פוגם בקידושין אבל זה נגד ההלכה, וזה בכל הארץ".

לדבריו, "אותם רבנים נוהגים בהרבה דברים נוספים לגלות פנים שלא כהלכה – וכמובן שאם תשאל אותם הם יאמרו לך שזה הבדלי שיטות, אבל לנו יש שולחן ערוך ולהם יש תורה אחרת וזו לא התורה שקיבלנו מרבותינו", תוקף הרב שלזינגר.

"החתם סופר הפריד את הקהילות על דבר הרבה יותר פחות מזה", מספר רבה של שכונת גילה", "זה היה בעת כשהתחלו הרבנים בגרמניה לדרוש דרשות בשפה הגרמנית והוא חשב שזו פריצת גדר והוא צדק כי אותם רבנים – דרכם הייתה קצרה, הם הורידו אחר כך את המחיצה וכבר ישבו ביחד גברים ונשים".

"הרב יהושע שפירא ראש ישיבת רמת גן כבר פרסם מאמר לפני כמה שנים ואמר על אותם רבנים שם 'ניאו רפורמים', גם הרב מרדכי אליהו יצא נגדם, מדובר ברבנים שמגלים פנים כנגד ההלכה, יש לא מעט שמעדיפים להשתיק את העניין, בשם אהבת ישראל לא רוצים להרבות מחלוקת, אבל זה סמל החורבן".

הרב שלזינגר התייחס לרבנות הראשית לישראל ואמר כי "אני בדעה שלרבנות אסור לאפשר לאותם רבנים לערוך חתונות ולהשיא זוגות, אני מעדיף לא לומר שהרבנות הראשית עוצמת עיניים בכוונה תחילה", הוסיף הרב שלזינגר ואמר כי בהחלט אותם רבנים נמנים על רבני צוהר ורבני בית הלל".

"אני לא רוצה לכלול את כולם כי יש ביניהם כאלו שלא נוהגים כך, אבל בהחלט אותם רבנים נמצאים בארגונים הללו".

"אין פוסק בדור האחרון ובדור הקודם שהתיר לערוך נישואין על תנאי", אמר הרב שלזינגר על נישואין על תנאי והסביר כי "מדובר על נישואין שנעשים על תנאי מלכתחילה בשביל שבני הזוג יוכלו להיפרד בעת שהם יחליטו שהם אינם מתאימים יותר".

כמו"כ הוסיף רבה של גילה כי ישנם בעיות נוספות שנעשות על ידי אותם רבנים, "בעיות של עדים לא כשרים של מחללי שבת או אפילו קרובי משפחה, הכל בשיטה של 'תהיה ידידותי', יש הלכה ועל פיה צריך להתנהג. אותם רבני הם בעלי השקפה ליבראלית וקונסרבטיבית, הם חושבים שכך הם פותחים את היהדות לעולם הליבראלי אבל האמת היא שככה הם מחריבים את העולם היהודי".

עוד הזהיר הרב שלזינגר הזהיר מהסכנה שנבעה מרפורמת הגיור ואמר כי הנתונים מוכיחים כי רוב המתגיירים במסגרתה אינם שומרים כהלכה על אורח חיים יהודי.

האזינו לראיון המלא:



1 תגובות

מיין תגובות